Казкотерапія






Казки завжди були ефективним раціонального рішення. З раннього віку, коли дитина починає розуміти мову, батьки повсякденно використовують засобом впливу на свідомість особистості. Міфи, перекази, притчі і легенди покликані доносити підростаючому людині відмінності добра і зла, розуміння найпоширеніших проблем і способів їх терапевтичні казки, іноді самі того не розуміючи. Тому розповідання повчальних історій можна вважати найдавнішим методом практичної психології, спочатку використовуваним людьми на інтуїтивному рівні.

Покращуємо свої читацькі навички

http://kazky.org.ua


Що ж таке казка?
Казка це цікава вигадана історія про події, яких не може бути в реальному житті.
Універсальність казки в тому що:
казка інформативна - через аналіз придуманої казки дитина отримує інформацію про життя героя, способах уникнення труднощів;
казка безмежна - доповнюючи, збагачуючи казку, дитина змінює і збагачує своє життя;
казка феєрична - можна використати ляльки, вбрання, музичні інструменти, продукти діяльності.
казка емоційна - через участь в казці дитина накопичує позитивний емоційний заряд, зміцнюючи свій соціальний імунітет;
казка мудра - через казку психолог має змогу передати дитині нові способи і алгоритми виходу із складної придуманої ситуації;
потреба в автономності - в кожній казці герой діє самостійно на протязі всього шляху, робить вибір, приймає рішення, сподіваючись лише на свої власні сили;
потреба в компетентності - герой здатний пройти будь - які труднощі і перешкоди і ,як правило, стає переможцем, досягає успіху, хоча може терпіти тимчасові незручності;
* потреба в автономності - герой завжди активний, знаходиться в русі.
Казкотерапія як психологічний метод виконує чотири функції:
ДІАГНОСТИЧНУ - передбачає виявлення вже наявних життєвих сценаріїв і стратегій поведінки дитини; сприяє виявленню стосунків або стану дитини, про які вона не хоче говорити вголос.
ПРОГНОСТИЧНУ - в тому випадку, коли діагностується потенційний розвиток подій, можна говорити про прогностичну функцію діагностичної казки. У цих казках, ніби в матрьошці, розкривається суть та особливості майбутнього життєвого сценарію дитини.
ТЕРАПЕВТИЧНУ (корекційну або коригувальну) - казка, завдяки якій відбуваються позитивні зміни у стані і поведінці дитини.
ВИХОВНУ - позитивні зміни в поведінці дітей після роботи над казкою.
Мовознавець, філософ Володимир Пропп, проаналізувавши величезну кількість казок, зрозумів, що в їхній структурі немає нічого випадкового, а, навпаки, є свої правила і порядок.
На допомогу всім, хто хоче сам складати казки, він розробив так звану карту казок. Вона допоможе легко створювати власні казкові історії.
КАРТА КАЗОК
1. Наказ або заборона.
2. Порушення наказу або заборони.
3. Шкода.
4. Від'їзд героя.
5. Завдання.
6. Зустріч з дарувальником.
7. Чарівні дарунки.
8. Поява героя.
9. Поява лиходія.
10. Боротьба героя і лиходія.
11. Перемога героя.
12. Повернення героя.
13. Прибуття додому.
14. Несправжній герой.
15. Тяжкі випробовування.
16. Лихо минає.
17. Упізнавання героя.
18. Несправжнього героя викривають.
19. Покарання лиходія.
20. Весілля.

Немає коментарів:

Дописати коментар