Бібліотека НУШ (енциклопедії, досліди, інтерактивні уроки)

Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити школу, в якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й уміння застосовувати їх у повсякденному житті.

Увага!!! Всі підручники для Нової української школи на одній сторінці!


Підручники для 1 класу ЗЗСО
111111111
Підручники для 2 класу ЗЗСО
111111111
Проєкти підручників для 3 класу (ознайомчі фрагменти)
1111111

5 цікавих експерементів, які можна зробити в школі. https://nus.org.ua/articles/prosto-i-tsikavo-5-eksperymentiv-yaki-mozhna-zrobyty-u-shkoli/


Цікаво і наглядно про науку – не обов’язково дорого і складно. “Нова українська школа” публікує добірку дослідів з детальними інструкціями, як їх проводити. Експерименти не потребують спеціальної підготовки і дорогого обладнання. Більшість компонентів точно є у кожного вдома.
ВИРОСТІТЬ КРИСТАЛИ
Якщо у вас і ваших учнів є кілька днів терпіння – вирощування кристалів на звичайних губках стане для вас захопливим видовищем.
Що потрібно:
  • дві пляшки синьки;
  • сіль;
  • вода;
  • нашатирний спирт;
  • великий лоток;
  • губки;
  • ножиці;
  • мірна чашка;
  • рідкі акварелі;
  • піпетки.
Що з цим робити:
Перед тим, як почати, пам’ятайте, що всі головні інгредієнти потрібно додавати у пропорції 1:1 (на випадок, якщо захочете змінити кількість).
День 1
  • Розріжте губки на шматки і розкидайте по лотку.
  • Наберіть у склянки сіль, воду, синьку.
  • Розлийте/розсипте половину кожного з інгредієнтів на губки в такому порядку: половина склянки солі, так само води, уся синька, решта солі й води.
День 2
  • Додайте склянку нашатирного спирту і склянку солі на губки (саме в такій послідовності).
День 3
Ви маєте помітити перші кристали!
  • Додайте ще по склянці солі, синьки і води, але радше навколо кристалів, а не на них.
  • За допомогою піпетки додайте кольору на губки/кристали.
День 4
  • Спостерігайте!
День 5
  • Продовжуйте спостерігати. Кристали повинні збільшитися. Якщо хочете, щоб вони росли й надалі – додайте ще трохи води, синьки і солі.
Додаткові поради:
  • Забезпечте циркуляцію повітря, щоб кристали росли краще.
  • Не робіть дослід надворі (це можна тільки якщо ночі достатньо теплі).
  • Додавати нашатир не обов’язково, але він пришвидшує випаровування і ріст кристалів. Він має жахливий запах, який, втім, швидко зникає.
  • Впевніться, що лоток (посудина) достатньо велика, щоб вмістити всі рідини.
ЗРОБІТЬ ЛИМОННИЙ ВУЛКАН
Що потрібно:
  • два лимони;
  • сода;
  • рідкі акварелі/харчові барвники;
  • паличка від морозива;
  • засіб для миття посуду;
  • лоток;
  • чашка і ложки.
Що з цим робити:
  • Підготуйте лимон. Потрібно відрізати верх і вирізати трохи серединки. Якщо робите відкритий вулкан – розріжте лимон навпіл (це роблять учитель або батьки).
  • Вичавіть сік з другого лимона в чашку і відкладіть.
  • Помістіть перший лимон у лоток. За допомогою палички від морозива розімніть серединку лимона так, щоб з’явився сік. Сік має залишатися всередині.
  • Додайте кілька крапель фарби всередину лимона.
  • Додайте засіб для миття посуду всередину лимона (це не обов’язково, але так вулкан буде довше і більше пінитися).
  • Додайте ложку соди в лимон. Почнеться шипіння! Візьміть паличку для морозива і почніть перемішувати суміш всередині лимона. Буде ще бурхливіша реакція!
  • Щоб підтримувати діяльність лимонного вулкана можна додавати більше соди, фарби, засобу для миття посуду і вичавленого соку.
У чому тут наука
Лимон містить лимонну кислоту, яка під час змішування з харчовою содою (бікарбонатом натрію) реагує, утворюючи вуглекислий газ і цитрат натрію. Так з’являються рідина, що випаровується, і бульбашки.

ДИВО З ПАКЕТИКОМ


Що станеться, якщо ви проштрикнете гострими олівцями пакет, наповнений водою? Чи витече вода?
Що потрібно:
  • поліетиленовий пакет;
  • вода;
  • гострі олівці.
Що з цим робити:
  • проштрикнути пакет олівцями;
  • обговорити з дітьми, що ви спостерігаєте.
У чому тут наука:
Пакетики виготовлені з полімерів, ланцюжків молекул, які є гнучкими і надають виробу еластичності. Коли гострий олівець прориває пакет, еластичний пластик огортає його, створюючи водонепроникну пломбу навколо. Тому пакет не протікає.
КВІТИ ВТРАЧАЮТЬ КОЛІР

Цей експеримент поєднує науку і мистецтво.
Що потрібно:
  • шаблони (їх можна завантажити тут);
  • папір;
  • водорозчинні маркери;
  • бамбукові палички (такі, як для нанизування фруктів);
  • паперовий рушничок;
  • дерев’яна намистина;
  • склянка;
  • оприскувач з водою.
Що з цим робити:
  • Розфарбуйте квітки водорозчинними маркерами.
  • Виріжте пелюстки.
  • Загорніть паличку паперовим рушником.
  • Прикріпіть 2-3 квітки на паличку так, щоб нижня торкалася рушника.
  • Прикріпіть дерев’яну намистину так, щоб вона закріпила квітку.
  • Згорніть пелюстки по визначених лініях, щоб закрити квіти.
  • Помістіть стебло з квіткою у склянку з водою на дні.
  • Зросіть квіти водою і гляньте, як відкриваються квіти!
  • Залиште квіти на ніч. Зранку ви побачите, що кольори зникли.
У чому тут наука:
Цей експеримент стосується одразу двох тем. Коли ви зрошуєте квіти, то спостерігаєте що відбувається, коли волокна дерева (з якого складається папір) вступають в контакт з водою: вони набрякають і розширюються. Тому й розкриваються квіти.
Оскільки стебло вашої квітки перебуває у воді цілу ніч, паперовий рушник вбирає воду ніби судина, що показує властивості рідини. Наприклад, підійматися, не зважаючи на силу тяжіння. Коли вода сягає пелюсток, вони її вбирають. Вода розмиває і виштовхує фарби на край пелюсток. До кінця експерименту малюнки зникнуть, а рештки кольору зберуться на краю квіток.

ВРЯТУЙТЕ ЯБЛУКА

Цей експеримент – чудова нагода навчити дітей критично мислити і вирішувати проблеми (не тільки наукові).
Що потрібно:
  • мед (чайна ложка на склянку води);
  • лимонний сік (чайна ложка на склянку води);
  • сіль (півложки на склянку води);
  • таблетка вітаміну С (одна штука розчинена в склянці води);
  • содова;
  • вода з-під крану;
  • контрольний зразок яблука;
  • вісім посудин.
Підготовка:
1. Поставте запитання: “Нам не подобається, коли яблуко темніє. Воно не виглядає таким смачним. Тож як можна вберегти яблуко від потемніння?”.
2. Проведіть дослідження. Але спершу з’ясуйте, що змушує яблуко змінювати колір. Цей процес називається окисненням. Як тільки яблуко надрізане чи вкушене, кисень поєднується з залізом і формує оксиди заліза. Процес окислення також руйнує метали. Ви можете зменшити зміну кольору яблука трьома різними способами:
  • приготувати яблука;
  • зменшити контакт з киснем;
  • зменшити кислотність яблука.
3. Помістити яблуко в кислу рідину – найкращий спосіб вберегти його від потемніння без приготування.
  • Сформулюйте разом з дітьми гіпотезу. Нехай припустять, який метод спрацює найкраще і яке яблуко буде найсмачнішим.
  • Проведіть експеримент.
Що з цим робити:
  • Візьміть вісім достатньо великих посудин, щоб повністю покрити шматок яблука розчином. Зробіть підписи до кожної посудини, щоб не переплутати розчини.
  • Зробіть розчини в окремих склянках.
  • Розріжте яблуко на вісім шматків приблизно однакових розмірів. Краще брати одне яблуко.
  • Помістіть шматки яблука в посудини. Серединку можна використати як контрольний зразок.
  • Негайно залийте зразки розчинами.
  • Почекайте десять хвилин, перш ніж вийняти шматки яблука з розчинів.
  • Вилийте рідини і дослідіть, наскільки кожен шматок яблука потемнів. Запишіть.
  • Спробуйте шматки яблука і запишіть враження.
  • Запитайте дітей: Який шматок яблука був найкращим на смак? Який розчин залишив яблуко найсвітлішим?
Ось які висновки зробила вчителька з дітьми, які проводили експеримент:
  • Проста вода не працює. Содова – краще, але не набагато. Зате вона робить яблуко трішки солодшим.
  • Сіль залишає яблуко у природному кольорі, але псує смак.
  • Лимонний сік працює добре, але також змінює смак яблука. Він підійде для фруктових салатів, але не для яблук, нарізаних скибками.
  • Вітамін С – нормально, але не вартий того, щоб подрібнювати таблетки.
  • Тож переможець – мед! Яблука не такі білі, як від солі чи лимону, але найсмачніші).

Нормативні документи

Календарні плани

Навчально-методичне забезпечення

Окрім комплекту робочих зошитів для учнів, навчально-методичне забезпечення до підручника “Я досліджую світ” складається з методичних рекомендацій для вчителя, розробок інтегрованих днів, електронних додатків (інтерактивних версій сюжетних картин та коміксів), розвивальних онлайн-ігор тощо.
Розміщені на сайті матеріали структуровано за навчальними тижнями. Дати тижнів наведено за календарним планом на 2019/2020 навчальний рік.
Тиждень 2. Наш клас (9-13 вересня)
Тиждень 3. Мої друзі (16-20 вересня)
Тиждень 5. Осіння мозаїка (30 вересня-4 жовтня)
Тиждень 8. Техніка, яка допомагає (21-25 жовтня/28 жовтня-1 листопада)
Тиждень 9. Світ гри (4-8 листопада)
Тиждень 10. Театр (11-15 листопада)
Тиждень 11. Мода (18-22 листопада)
Тиждень 12. Вода (25-29 листопада)
Тиждень 16. Зимові свята (23-28 грудня / 23 грудня, 8–10 січня)
Тиждень 20. Спорт (3-7 лютого)
Тиждень 21. Книжка (10-14 лютого)
Тиждень 26. Великдень (16–20 березня)
Тиждень 27. Навіщо ми їмо? (23-27 березня / 30 березня–3 квітня)
Тиждень 30. Веселка (20–24 квітня)
Тиждень 31. Моя родина (27 квітня – 1 травня)



Нормативні документи

Календарні плани

Навчально-методичне забезпечення

Окрім комплекту робочих зошитів для учнів, навчально-методичне забезпечення до підручника “Я досліджую світ” складається з методичних рекомендацій для вчителя, розробок інтегрованих днів, електронних додатків (інтерактивних версій сюжетних картин та коміксів), розвивальних онлайн-ігор тощо.
Розміщені на сайті матеріали структуровано за навчальними тижнями. Дати тижнів наведено за календарним планом на 2019/2020 навчальний рік.
Тема 1. Зміни (вересень)
Тема 3. Територія (листопад)

Пілотування НУШ: 3 клас

У 2019/2020 навчальному році видавництво “Світич” продовжує підтримку пілотного проекту НУШ. Як і торік, спільно з авторським колективом ми готуватимемо навчальні зошити з інтегрованого курсу “Я досліджую світ” – тепер вже для третьокласників.

Теми модельної програми

  1. Подорожуємо і відкриваємо світ (вересень)
  2. Між минулим і майбутнім (жовтень)
  3. Чарівні перетворення (листопад)
  4. Енергія (грудень)
  5. Світ невідомий (січень)
  6. Світ невидимий (лютий)
  7. Приховані можливості речей (березень)
  8. Погода вдома (квітень)
  9. Я – людина (травень)

Інтегрована тема 1 “Подорожуємо і відкриваємо світ” (вересень)

Інтегрована тема 2 “Між минулим і майбутнім” (жовтень)

Інтегрована тема 3 “Чарівні перетворення” (листопад)

Інтегрована тема 4 “Енергія” (грудень)

Інтегрована тема 5 “Світ невідомий” (січень)

                 Бібліотека Нової української школи –  простір для освітніх можливостей кожного учня

Бібліотека закладу загальної середньої освіти:
на шляху реформування

Сучасне інформаційне суспільство неможливо уявити без новітніх засобів, за допомогою яких людина отримує свої знання, обмінюється думками. Інформація  - продукт цивілізації, рушій її прогресу, важливий складник змісту освіти.
Сучасна школа потребує нового підходу до інформаційного забезпечення. Нові інформаційні технології впевнено і міцно закріплюються в нашому повсякденному житті.
Уже сьогодні бібліотекарь закладу  загальної середньої освіти створює умови з метою  якісного  інформаційного забезпечення середовища Нової української школи,  здобуття програмних знань, виховання гармонійної, морально досконалої особистості, здатної до інтелектуального, духовного і творчого розвитку, проведення заходів із використанням літератури, що сприяє збагаченню життєвого досвіду, засвоєнню ними культурних цінностей, зокрема літературні ігри, експрес-інформації, прес-діалоги, конкурси літературних ерудитів; поступового реформування бібліотеки на інформаційний центр із мультимедійними технологіями.
 Усвідомлюючи сучасний розвиток освіти, впровадження таких технологій навчання і виховання, у своїй діяльності  шкільний бібліотекарь визначає такі пріоритетні завдання:
- оновлення змісту, форм і методів індивідуальної та масової роботи з читачем;
- задоволення інформаційних потреб книгокористувачів, формування навичок їхньої бібліотечно-бібліографічної освіти;
- систематична робота із збереження, зміцнення та розширення книжкового фонду бібліотеки за допомогою краєзнавчих матеріалів, літературних доробок місцевих авторів;
- забезпечення вільного доступу до книжкового бібліотечного фонду, проведення днів інформацій, інформаційних перерв із метою популяризації книги та періодики серед учнівської молоді.
Бібліотека є невід’ємною частиною Нової української школи і її завдання - задовольняти і розвивати інформаційні потреби і запити учнів, сприяти цікавому проведенню дозвілля, допомагати вчителеві серед безлічі документів обирати якісні нові видання для роботи на концептуальних засадах НУШ. Бібліотекарь проводить самостійно або разом із учителем заходи, націлені на розвиток основних компетентностей учнів.
Нова українська школа без нової сучасної бібліотеки не відбудеться, адже бібліотека – це саме те місце, де щодня для спільної роботи зустрічаються учні, вчителі і бібліотекарі, де здобуті на уроках знання складаються у дітей у цілісну картину світу. І саме в бібліотеці діти отримують практичні навички пошуку потрібної інформації, вміння працювати з нею - абсолютно необхідні як запорука застосування теоретичних знань на практиці і навчання протягом усього життя.     
Провідним напрямом бібліографічної роботи  бібліотеки закладу, спрямованої на систематичне забезпечення бібліографічною інформацією відповідно до постійних запитів учителів та учнів, є бібліографічне інформування. Така послуга призначена для постійного ознайомлення читачів із виходом  друкованих видань, із новинками, які надійшли до бібліотеки, а також із літературою, що охоплює широке коло питань для користувачів бібліотеки.

 


Вийшов посібник «Порадник для вчителя» створений з метою методичної підтримки вчителів
що будуть впроваджувати  новий Державний стандарт початкової загальної освіти та пілотних шкіл . Навчально-методичний посібник створено командою фахівців -представників НАПН України, Всеукраїнського фонду «Крок за кроком», НВК«Новопечерська школа».

«Порадник для вчителя» створено як он-лайн ресурс, який містить посилання на інші корисні електронні ресурси: літературу, фотографії, відео тощо.Окрім цього, у Пораднику є практичні завдання для вчителів – в першу чергу,різні форми для самооцінки, які дають можливість оцінити власну готовність до запровадження змін, організацію освітнього середовища тощо.
Він стане корисним ресурсом і для інших  вчителів початкових класів. Для методичної роботи зручно подано матеріал у презентаціях:
Зміст:
Розділ 1    Короткий огляд Концепції Нової української школи 
Розділ 2    Путівник по проекту Державного стандарту початкової загальної освіти 
Розділ 3   Особливості розвитку дітей 6-7-ми річного віку 
Розділ 4   Організація освітнього середовища 
Розділ 5    Інтегроване навчання: види, способи, форми реалізації 
Розділ 6    Приклади орієнтовного планування на день, тиждень 
Розділ 7   Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів.
Розділ 8   Співпраця з батьками 
Розділ 9   Соціальна інклюзія

Немає коментарів:

Дописати коментар